Annons

Annons

Annons

På Stan

Kunden ställer högre krav – detaljen som ger nytt hopp för fysiska butikerna • ”Kunden kommer ihåg om den blivit schysst behandlad”

Behovet av att mötas av inlevelse och medkänsla i samband med köpbeslut har blivit allt viktigare under pandemin. Det visar i alla fall en ny typ av mätning från Index House.

– Siffrorna visar att det finns både ett ökat behov hos kunden och att handeln själva svarar rätt väl upp till det, säger strategikonsulten Michael Dahl, som ligger bakom mätmetoden.

Michael Dahl på Index House menar att empati får en alltmer viktig roll i köpprocessen.
Öppna bild i helskärmsläge

Bild: Privat, TT, Robert Eriksson

Annons

Kundempatiindex är en slags attitydtermometer som började genomföras under 2020. Bakom modellen står strategikonsulten Michael Dahl på Index House.

Tekniskt fel

Vänligen försök igen senare.

Annons

Annons

Till toppen av sidan