Annons

Annons

Annons

Ekonomikrisen i Jönköping

Jönköping Energis svar till oroade kunder: ”Hör av er, vi vill hjälpa till”

När de första decemberfakturorna nådde Jönköping Energis kunder häromdagen började samtalen från kunderna komma. Många är förtvivlade och ber om hjälp. Och den finns, lovar man.

– Vi uppmanar kunder som är oroliga; kontakta oss, vi vill gärna hjälpa till, säger Marita Lagerström på energibolagets kundcenter.

Marita Lagerström är enhetschef på Jönköping Energis kundcenter
Öppna bild i helskärmsläge

Bild: Robert Eriksson

Annons

Redan i slutet av december insåg Marita Lagerström som är enhetschef på Jönköping Energis kundcenter och hennes kollegor att det kunde bli tufft i januari. Det rörliga priset rakade i höjden. Snittpriset stannade på 249 öre per kWh, fem gånger högre än priset i december 2020.

Tekniskt fel

Vänligen försök igen senare.

Annons

Annons

Till toppen av sidan