Annons

Annons

Annons

Annons

Värnamo

Lidls pinsamma PR-miss – lyfte fram Vandalorum som en bondgård: ”Fått mängder av roade kommentarer”

Med sloganen ”Kvalitet från svenska gårdar” och en bild på vad som verkar vara en klassisk bondgård berättar livsmedelsjätten Lidl om hur man stöttar svenska leverantörer. Men ibland blir det fel. Byggnaden på bilden som pryder kampanjen är nämligen ingen bondgård – utan ett känt konstmuseum i Värnamo.

– Vi har fått mängder av roade kommentarer från vår publik kring detta, säger Elna Svenle, museichef på Vandalorum.

Annons

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 129 kr/månad.

Ingen bindningstid. Säg upp när du vill.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Till toppen av sidan