Annons

Annons

Annons

Värnamo

Lidls pinsamma PR-miss – lyfte fram Vandalorum som en bondgård: ”Fått mängder av roade kommentarer”

Med sloganen ”Kvalitet från svenska gårdar” och en bild på vad som verkar vara en klassisk bondgård berättar livsmedelsjätten Lidl om hur man stöttar svenska leverantörer. Men ibland blir det fel. Byggnaden på bilden som pryder kampanjen är nämligen ingen bondgård – utan ett känt konstmuseum i Värnamo.

– Vi har fått mängder av roade kommentarer från vår publik kring detta, säger Elna Svenle, museichef på Vandalorum.

I livsmedelsjättens kampanj skulle man belysa att svenska leverantörer stöttas. Men ”bondgården” visade sig vara ett konstmuseum.
Öppna bild i helskärmsläge

Bild: Anette Wiik

Annons

I livsmedelskedjan Lidls butik i Värnamo stoltserar man med produkter från svenska gårdar genom en bild på – vad som vid en första anblick tycks vara – en röd svensk bondgård med den tillhörande texten ”Kvalitet från svenska gårdar”. Kampanjen är rikstäckande och ska belysa det faktum att att livsmedelskedjan stöttar svenska leverantörer.

Tekniskt fel

Vänligen försök igen senare.

Annons

Annons

Till toppen av sidan