Annons

Annons

Annons

Annons

Värnamo

Daniels musik spelades i världens dyraste reklampaus: ”Finns inget större än Super Bowl”

Omkring 100 miljoner tittare hade under natten mot måndagen bänkat sig för att se årets Super Bowl. I vad som beskrivs som världens dyraste reklampaus hade Volvo betalat 70 miljoner kronor för en 30 sekunder reklamfilm för sin elbilssatsning Polestar. För musiken till filmen stod en 41-årig man från Finnveden.

– Ska man komma ut med musik i reklamsammanhang så finns det inget större än Super Bowl, säger Daniel Fagerström.

Text: 

Daniel Fagerström från Gislaved menar att exponeringen i Super Bowl kan öppna för nya karriärmöjligheter. Foto Mark J. Terrill/ Sara Mac Key.

Annons

Super Bowl är en av årets stora höjdpunkter för den sportintresserade men också för reklamentusiasten, och varje år lägger företagen astronomiska summor för att kunna synas i evenemangets pauser.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 129 kr/månad.

Ingen bindningstid. Säg upp när du vill.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Nyhetsbrev med de senaste nyheterna – direkt i mejlen varje dag.

Annons

Annons

Till toppen av sidan