Annons

Annons

Annons

Kriget i Ukraina

Krig pågår nära Sverige – varumärkesexpert sågar olämpliga ordval i sociala medier: ”Formulering som är extremt osmaklig”

Kriget i Ukraina är det som alla pratar om. Varumärkesexperten Alexander Morad efterlyser därför särskilt ansvar i ordvalen på sociala medier.

– I dagarna såg jag en reklamkampanj med texten ”när röken har lagt sig på slagfältet” som handlade om ett semmeltest. Nu tycker ju alla att en sådan formulering är extremt osmaklig.

Alexander Morad, grundare och vd för Jönköpingsföretaget Bright Mind Agency som är specialiserat på marknadsföring i sociala medier. Bright Mind Agency
Öppna bild i helskärmsläge

Annons

I torsdags inledde Ryssland den militära invasion i Ukraina som har chockat omvärlden. Flödena i sociala medier består nu till stora del av inlägg om ett krig i ett land som inte ligger särskilt långt från Sverige.

Tekniskt fel

Vänligen försök igen senare.

Annons

Annons

Till toppen av sidan