Det var för drygt tre år sedan som familjen bokade fem flygstolar till Zadar i Kroatien, boendet hade de redan ordnat via appen Airbnb. Men så kom pandemin, och en vecka före avgång i juni 2020 fick familjen besked om att flyget var inställt. Huskvarnamannen kontaktade ägaren till boendet på Airbnb, som utan vidare betalade tillbaka de insatta pengarna. Värre har det varit att få tillbaka pengarna från flygbolaget.
Annons
Annons
Annons
Familjens ilska – har fortfarande inte fått pengar tillbaka: ”Ren stöld”
Huskvarnafamiljen såg fram emot en skön semesterresa i Kroatien, men pandemin ställde till det. Flyget ställdes in, och familjen skulle få pengarna tillbaka. Tre år senare har de fortfarande inte sett till några pengar.
– Det är ren stöld, säger Huskvarnabon som nu har anmält flygbolaget till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
Annons
Annons
Annons