Annons

Besökarna som går in på A6 Center via den blå entrén märker att allting inte är som vanligt. I den lediga butikslokalen bredvid Kjell & Company har nämligen Atteviks flyttat in i en så kallad pop up-butik.

– Vi vill komma närmare våra potentiella kunder och befinna oss där de är, säger Nicklas Arvidsson.

– Vi har varit på Grand Samarkand i Växjö vid två tillfällen. Det är svårt att mäta exakt vad det gav, men det är bra att exponera sig i passager och så. Det är ett stort flöde av människor som kanske inte har varit i vår bilhall men som är intresserade av bilar, och ni kan vi visa vilken bredd av modeller vi har.

Fem bilar uppställda

Annons

Fem bilar kommer att stå uppställda i showroomet. Det handlar om en Volkswagen Tiguan, en Audi A3, en Seat Ateca, en Skoda Superb samt en Caddy transportbil.

– Vi har ett butikskontrakt i en pop up-butik till i mars, och vi kommer att ha personal på plats så mycket vi kan, säger Arvidsson.

– Vi tror att vi med detta kan träffa på fler kunder som inte har sett våra segment ingående. Tack vare detta kan de komma in och känna och klämma på bilarna och på sätt få upp intresset för våra modeller.

"Koppla av i stressen"

Nicklas Arvidsson är säker på att Atteviks är först i Jönköping med ett showroom på ett köpcenter.

– Andra aktörer har varit här och visat upp bilar i enstaka passager och så, men jag tror inte att någon har haft ett showroom tidigare. Däremot har det börjat bli populärt i större städer, speciellt nu i julhandeln då det är mycket folk i rörelse. Det här är ett lämpligt sätt att koppla av i stressen, säger han.

A6