Annons

Lotta Edin Johansson, vd på High Chaparral, berättar att man med sin halloweensatsning har träffat rätt i en helt ny målgrupp.

– Den bestod av lite äldre ungdomar som älskar allt runt halloween. De gillade vår miljö med en gammal stad. Det var det ingen annan som hade, säger hon i ett pressmeddelande.

I år har man därför valt att satsa ännu lite mer på Halloween. Ambitionen är att barnfamiljer fortfarande ska känna sig välkomna och bli lagom skrämda av hålögda zombies, återuppståndna västernhjältar och irrande turister som blivit kvar sedan sommaren. Men efter klockan 17 ska en del av staden endast vara tillåten för de som fyllt 15.

– Det kommer att bli riktigt otäckt. Och storyn bakom är redan klar för hela firandet. Staden High Chaparral förvandlas till staden som dog och glömdes efter att den hemsöktes av en okänd pest 1871. I oktober, 148 år senare, slås portarna till det okända upp på vid gavel. Det är vi ensamma i Sverige om, avslutar Edin Johansson.

Annons

Relaterat: Få senaste nytt med Jnytts app