Hennes färgglada barnkläder säljs i butiker i fjorton länder. Australien, Japan, Frankrike och självklart också i Sverige, för att nämna några.
- Jag har alltid haft en dröm att ha ett eget klädmärke. Men när jag var yngre ville jag ha ett för ungdomar men när jag själv fick barn så kändes det naturligt att ha ett barnklädesmärke, säger Jenny Arvidsson.
Idag har hon 80 återförsäljare bara i Sverige.

Ett företag föds
Det var när hon väntade sitt tredje barn, Viggo, som klädmärket liandlo också föddes.
- När Viggo skulle komma till världen och vi köpte bebiskläder, frågade storasystrarna mig vilka som varit deras första kläder.
Men Jenny kunde inte komma ihåg. Så hon tog patent på texten "Mina första kläder" och den första kollektionen föddes.
- Det var en body, ett par byxor och en mössa.
Jenny startade en webbsida och började sälja kollektionen.
- 2008 var jag även med på Formex-mässan. TV-programmet Äntligen hemma var där och gjorde reportage och mina kläder kom med. Det har nog gjort sitt att de synts i TV.

Pluggade
Samtidigt som mammaledigheten 2008 började hon bygga upp företaget. Därefter hade hon en termin kvar på lärarutbildningen på högskolan.
- Efterfrågan ökade hela tiden, så jag släppte en kollektion till i storlek 50 till 116.
Kläderna är ekologiska och öko-tex märkta. Jenny ritar både mönster och kläderna. Tygerna trycks och kläderna sys sedan i Indien.
- Jag använder mig av fabriker som andra kända märken anlitar och fabrikerna måste ha olika certifieringar. Det är jätteviktigt.

Mycket jobb
Att jobba, ha tre barn och samtidigt driva ett företag som hela tiden växer blev lite väl mycket.
- Det har varit svårt att hinna med så jag har lejt bort försäljningen till försäljningsagenter och distribrutörer i fem länder.
Även systern, Lisa Arvidsson är sedan 2009 involverad i företaget. Hon har gjort en egen kollektion.
- Hon driver en inredningsblogg, gör reklamfilm för Ikea och är aktuell som medarbetare i boken Som hemma, säger Jenny och berättar att de kommer från en familj där man alltid varit kreativ. Även hennes bror jobbar med reklamfilm.

Lärt sig själv
Många som startar företag satsar med en gång. De har en idé, skaffar ett kapital som ofta är ett lån och drar igång. Att bygga som Jenny, långsamt och finansiera genom att jobba samtidigt, har både för och nackdelar.
- Man får snabbare spinn på det om man satsar heltid från början men samtidigt så är det här säkrare, när man ser att idén håller.
Jenny har varken utbildning i sömmad eller företagande.
- Jag har lärt mig själv. Det är en sådan kompetensutveckling att vara egen företagande.
Lite hjälp har hon haft av sambon som också driver eget.
- Dessutom har han bott utomlands många år så han är bra på affärengelska.


I källaren hemma i huset i Jönköping skissar Jenny på mönster till nya kollektioner.

Satsa heltid?
De närmaste planerna för företaget är att släppa en ny kollektion i januari. Den ska vara i storlekar upp till 140.
Jenny har också ett annat stort beslut att ta. Ska hon sluta jobbet som förskollärare och jobba med företaget på heltid?
-Jag måste bestämma om jag ska bygg lite till eller släppa säkerheten och våga stå på egna ben.
Drömmen är att kunna jobba heltid på företaget som hon själv byggt upp. Men det finns även annat som ger glädje med jobbet.
- Det är roligt när jag ser barn som har kläderna. I bland ser jag det på födelsedagsfotona i tidningen. Även när jag ser barn på stan i mina kläder så är det jättekul.


Jennys ekologiska barnkläder har glada och roliga mönster.