Marknadsföreningen i Jönköping (MiJ) tar emot priset som Årets Marknadsförening, med följande motivering:

”Årets Marknadsförening 2018 är en kunskapsdrivande intresseförening inom marknadsföring, kommunikation och försäljning. Där regionens marknadsförare träffas kontinuerligt. Sedan 1992 delar denna marknadsförening ut priset Guldstickan. Då belönar de företag, organisationer, föreningar eller personer i sitt län som under året varit bäst på att marknadsföra sig. Denna marknadsförening tänker också nytt och har, utöver näringslivets aktörer, inlett flera framgångsrika samarbeten i regionen. Genom samarbetet med Jönköping University och Högskolan för lärande och kommunikation anordnas branschdagen Kommunikationsdagen för första gången bl.a. för föreningens medlemmar. Under denna dag finns även rekryteringmingel med företag och studenter. De har även byggt upp en Akademi tillsammans med Yrkeshögskolan och Nässjöakademin samt med andra partners för att kunna erbjuda sina medlemmar relevanta utbildningar. Föreningen har också tagit ett stort kliv framåt vad det gäller den digitala transformationen. För att vara en förening i tiden har man skapat en modern digital plattform för en ökad och närmare dialog med sina medlemmar. De som arbetar för föreningens bästa gör det helt ideellt och de vill vi nu uppmärksamma med att ge dem utmärkelsen Årets Marknadsförening."

Annons