Det är marknadsföreningen som ligger bakom priset Guldstickan. Tre är nominerade i jakten på det fina priset.

Det är Österängens konsthall, Jönköping University och EuroMTB.

Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson
Foto: Peter Wilsson

Österängens konsthall är nominerat för att man på kort tid lyckats etablera sig som en av Jönköpings största kulturföreningar.

Annons

EuroMTB lyckades med små ekonomiska medel, ideella krafter och med och spridning av en träffsäker och stilren kommunikation marknadsföra ett event som lockat både lokal, nationell och internationell publik.

Jönköpings University har via ett långsiktigt varumärkesarbete och med ett tydligt och enhetligt budskap i sin marknadsföring lyckats skapa ett intresse där fler än någonsin vill studera på JU.

Jnytt var på plats under kvällen för att livesända från minglet.

Och det var ett sportigt gäng som vann, nämligen EuroMTB.

– Det känns jättebra, framför allt för att allt ideellt slit belönar sig. Att få pris för det är jättekul, säger Calle Andersson som var en av de som var med och tog emot priset.

Han talade dock efteråt om hur många det var som låg bakom priset. Hur mycket tid han själv har lagt ner på det stora projektet kring EM har han inte räknat på.

– Jag tror att alla vi har gjort minst en sak som har med EM att göra varje dag i ett års tid. Det kan vara allt från en tweet till något större, säger han.