Annons

Adgrabber har utvecklat en plattform för medieköp och marknadsföring. Företagets mål är att guida marknadschefer rätt i djungeln av digitala kanaler.

– Vi ger marknadschefen en övergripande kontroll och möjlighet att bland annat jämföra priser, effektivisera medieköp, minska ledtiderna och följa upp kampanjer i realtid. Mindre administration frigör tid som istället kan läggas på strategi, uppföljning och analys, säger Sarah Sinclair, vd Adgrabber, i ett pressmeddelande.

Företaget befinner sig i en expansiv fas och it-entreprenören Peter Thomassen, grundare av Office it-partner, gör nu en mångmiljoninvestering i bolaget för att Adgrabber ska kunna utveckla plattformen ytterligare. Han går även in som styrelseordförande.

– Adgrabber har en produkt som kommer flytta gränser inom media- och marknadsföringsbranschen. De fyra grundarna är bland de absolut bästa i branschen och även om företaget är nystartat så har de redan en mängd kunder från flera olika branscher, säger han i pressmeddelandet.

Annons

För pengarna ska Adgrabber fortsätta att utveckla sin tjänst och anställa fler konsulter.

Relaterat: Få senaste nytt med Jnytts app