Tidigare har en del viktiga funktioner funnits på olika ställen på campus, det kan röra sig om allmänna studierelaterade frågor, intyg från ladok, kursbevis, köpa parkeringstillstånd, uthämtning av JU-kortet och mycket mer! Det har varit svårt och förvirrande för studenter men framförallt de nya studenterna att hitta runt och veta vart och vem man ska kontakta för de olika frågorna. Men så är det inte längre, nu är allt samlat under samma tak och Service Center är till för att hjälpa studenterna med allt, och det som de inte kan hjälpa till med så får man hänvisning till rätt område och person.

- Det känns positivt att det nu finns en tydlig plats för studenter att vända sig till för att få svar på sina frågor. Vår förhoppning är att Service Center kommer förenkla för våra studenter, och att det ytterligare kommer förbättra studentens tid här, säger Helena Zar Wallin, vd för Högskoleservice på JU.

Egen shop

Bortsett från service och svar på frågor så finns det även en JU-shop i den nybyggda lokalen. Där kan man handla profilkläder så som tröjor, muggar och pennor.

Som det ser ut nu så är det fem stycken anställda där och de har öppet mellan 07.30 – 16.30 alla dagar förutom torsdag då de öppnar 11.30.

- Det känns nästan overkligt att vi äntligen har öppnat Service Center, men vi är taggade och ser fram emot att träffa alla som kommer till centret, säger Madelene Hartwig, verksamhetssamordnare för Service Center.

JU