Annons

Annons

Mannen uppger i anmälan att han köpte närmare 30 liter diesel för 340 kronor på en av OKQ8:s bensinstationer i början av augusti. Men direkt vid körning upptäckte han att allting inte stod rätt till. Enligt Jönköpingsbon blev filtret igångsatt, vilket måste bero på att det var något fel på dieseln, och bilen gick inte att använda på två dagar.

Inget fel på bränslet

Mannen vill ha ersättning från OKQ8, dels för kostnaden för dieseln och dels för bytet av filtret, något som kostade drygt 1 500 kronor. Mannen fick till svar att det inte var något fel på bränslet och att OKQ8 inte tänker ersätta honom för det obehag som uppstod.

Mannen har därför gjort en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden. I anmälan skriver han att han har tankat hos alla bränslebolag men aldrig haft några liknande problem tidigare och att bilen är servad.

Nu återstår det att se ARN tar upp ärendet.

ARN