Annons
Vidare till jnytt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

#Allt om HV71 – följ med när vi gör en storsatsning på den lokala ishockeyn

 
Senaste nytt om HV71
Visa alla artiklar

Jönköpings Posten och Jnytt gör precis som många andra tidningar. Man tar rygg på den lokala ishockeyn och ger dessutom ett löfte:
– Vi kommer att publicera minst en story om dagen om HV71, säger JP/Jnytts sportredaktör Donald Sandström.

1 december lanserade JP och Jnytt sin senaste hockeysatsning #Allt om HV71 där vi lovar att granska, syna, berätta och rapportera ytterligare när det gäller framförallt HV71:s herrar, men även dess damlag.

Lokaltidningskoncernen Mittmedia, som i sin tur ägs av Bonnier, har sedan flera år gjort en storsatsning på de lokala hockeylagen.

Det innebär att man mer eller mindre punktmarkerat de lokala elitlagen Örebro, Brynäs, Leksand, Modo, Mora, Södertälje, Timrå och Västerås som samtliga håller till i Sveriges två högsta ishockeyserier.

Under namnet Inside har tidningarna bevakat lagen i form av #Inside Leksand, #Inside Brynäs, #Inside Örebro och så vidare.

– Namnet är redan väl inarbetat av HV71 här hos oss vi kommer inte att använda oss av det. Istället kommer man kunna följa allt under namnet #Allt om HV71. Det gör att hockeyfamiljen ökar ytterligare eftersom allt material även hamnar på sajten Hockeypuls.se, satsning på SHL, SDHL och hockeyallsvenska, säger Donald Sandström och fortsätter:

– Redan i dag skriver vi mycket om herrarna och damerna i HV71. Framöver kommer det att utökas ytterligare i form av liverapporter från träningar och matcher, analyser, intervjuer, krönikor, statistik, listor, dokumentärer och historik, men även hockeypodden som snart drar igång igen.

MittMedia Sports affärsutvecklare Mattias Wallström fyller i:

– Vi vill varje dag ge våra betalande användare den bästa upplevelsen när det gäller sport. En viktig del i detta är att äga, och ge det bästa, kring våra lokala hockeylag. Därför startade vi Inside, ett koncept som vi ser i all vår analys att användarna älskar. Nyckeln är våra lokala medarbetares unika kunskap om lagen på respektive plats.