Den senaste veckan har Biltema upplevt att en stor mängd besök av kunder i varuhusen och en tydlig försäljningsökning, särskilt av produkter inom rengöring, träningsutrusning, biltvätt, förvaring och leksaker. Tjänsten Köp & Hämta, som hittills visat sig vara mycket populär, lanserades i början av året i alla våra varuhus. Nu vill vi göra det ännu enklare, och kompletterar därför tjänsten med en Drive In-lösning i alla varuhus, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Kunden köper som vanligt de varor som önskas inhandlas på Biltema.se, och får inom två timmar ett SMS som meddelar att beställningen är packad och klar att hämtas. Vid ankomst till varuhuset följer kunden de anvisningar som finns på plats. Det är alltså inte nödvändigt att gå ut ur bilen, utan personalen lägger in varorna i bakluckan eller via en sidodörr. Denna specialanpassade lösning är, precis som Köp & Hämta, helt gratis, skriver företaget.

- I rådande tider är det ett självklart beslut att komplettera köp och hämta med denna drive in-lösning, säger Adelina Voci, Vice VD på Biltema.