Annons

Annons

Annons

Jönköping

Hall Media går in som delägare i sociala medier-byrå

Hall Media har länge haft ett samarbete med Jönköpingsbaserade Bright Mind Agency - nu tar Hall Media samarbetet vidare genom att gå in som delägare.

Nu är det klart - Hall Media går in som delägare i Alexander Morad och Sebastian Silvéns bolag Bright Mind Agency. ”Vi har inte ambitionen att vara någon passiv delägare”, säger Mats Tidstrand, vd Hall Media.
Öppna bild i helskärmsläge

Affären, som innebär att Hall Media förvärvar 40 procent av sociala medier-byrån Bright Mind Agency, blev klar under fredagen och är en direkt utveckling av det samarbete som de båda bolagen har idag.

Mats Tidstrand säger att det för Hall Media är ett stort operativt och strategiskt viktigt förvärv och en del i resan mot det moderna mediebolaget. Enligt honom kommer det fördjupade samarbetet för Hall Medias del innebära en långvarig tillgång till expertis inom sociala medier - vilket kan vara alltifrån föreläsningar om sociala medier till utveckling av AR/VR-teknik (Augmented Reality/Virtual Reality).

Annons

Annons

– Sen är det också så att Bright Mind Agency är ett intressant bolag rent affärsmässigt som vi gärna vill vara delaktiga i, fortsätter Mats Tidstrand.

LÄS MER: Före detta Googlechef ska stärka mediehus

Kommer Hall Media att gå in i fler delägarskap framöver?

– Det ser jag inte som osannolikt. Vi har ambitionen att växa på mediemarknaden.

Bright Mind Agency, med Alexander Morad som vd och Sebastian Silvén som vice vd, är ett ungt bolag som varit igång i knappt ett år. De har två anställda och utgår ifrån Jönköping. De arbetar i huvudsak med att hjälpa olika företag med att utveckla relationer med sina kunder över sociala medier.

– Jag ser det som en win-win situation med bra synergieffekter åt båda hållen, säger Alexander Morad om affären med Hall Media.

Vad blir vinsten för er del?

– Vi kommer att få ta del av Hall Medias kompetens inom bland annat affärsutveckling och kan ta vårt företag till en ny nivå.

Vad är den stora skillnaden mellan att samarbeta och att ta in Hall Media som delägare?

– Med samarbeten att de kan komma och gå, ett delägarskap är mer långsiktigt. Nu ligger det i Hall Medias intresse att det går bra för oss och vi vill att det går bra för dem, det blir mer ömsesidigt.

Fotnot: Bright Mind Agency har inte tagit in några andra ägare i bolaget än Hall Media. Hall Media, före detta Hallpressen, är ett mediehus inom Herenco-koncernen som bland annat ger ut Jönköpings-Posten.

LÄS MER: Herenco satsar på investmentbolag

Annons

Annons

Till toppen av sidan