Den pågående Corona epidemin slår hårt på många verksamheter så också för Hall Media. Annonsförsäljningen tog nära på tvärstopp i mitten av mars främst genom stora avbokningar, men också på nyförsäljning.

Bedömningen just nu är att totala försäljningen för mars kommer att landa drygt 3 miljoner under budget, meddelar Hall Medias vd Mats Tidstrand.

Med anledning av detta samt att läget förväntas hålla i sig kommande månader har företaget nu beslutat sig för att genomföra korttidspermitteringar.

Det är 45 medarbetare, som är kopplade till olika funktioner kring företagets annonsaffär, som berörs.

– Vi gör i dag inga förändringar när det gäller den redaktionella organisationen och vår förmåga att producera journalistik. Utan det som i första hand påverkas är annonsaffären och det är också där vi gör vår korttidspermittering, säger Mats Tidstrand till Jönköpings-Posten.

Permitteringarna är tänkta att gälla från 1 april och i första hand max 6 månader framåt.