Det är Dagens Media som för andra året i rad utser vinnare i fyra kategorier. Syftet med tävlingen är att uppmärksamma de lokala annonsmarknaderna och prisa framgångsrika lokala aktörer.

Hall Media utses till Årets Lokala Mediehus. Och anledningen till det är att man på en kraftigt vikande annonsmarknad lyckats få sina annonsintäkter att öka, samtidigt som man förändrat både organisation och arbetssätt med digitalisering som ledstjärna.

Förutom Hall Media var även Upsala Nya Tidning och Norrbottens Media nominerade till priset.

Fantastiskt roligt

- Fantastiskt roligt, säger Hall Medias VD Mats Tidstrand. Det är extra kul att få en utmärkelse som innebär att alla avdelningars bidrag räknas.

Motiveringen till Hall Medias utmärkelse lyder:

”Att lyckas få sin annonsaffär att växa på en kraftigt vikande marknad vittnar om både en stark produkt och ett kundorienterat fokus. Och att hantera en rejäl digital omställning samtidigt som resultatet vänder från förlust till vinst är inget annat än imponerande."